آیا علت نازايي زنان یک کلاهبرداری است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

ممکن است کسانی که دچار نازایی بدون علت هستند، بگویند هیچ راه درمانی وجود ندارد. پولیپ یا تومور خوش خیم (فیبروم یا میوم - fibroids or myomas ) در رحم که گاهی ممکن است لوله فالوپ را مسدود کرده یا در لانه گزینی تخمک در رحم تاثیر بگذارد اگر چه بسیاری از زنانی که پولیپ یا فیبروم رحم دارند باردار میشوند. صدمه دیدن یا مسدود شدن لوله های فالوپ باعث می شود اسپرم به تخمک نرسد یا مسیر رسیدن تخمک بارور شده به رحم بسته باشد. ممکن است با تحریک تخمک گذاری با داروها، ذخیره تخمک افزایش داده شود. ممکن است نازایی در زنان هیچ نشانه بیرونی نداشته باشد. کارتنوئیدهای موجود در زعفران به ویژه کروسین و کروستین که آنتی اکسیدان می باشند با جلو گیری از فعالیت “Ros” از اکسیداسیون اسید های چرب در غشا جلو گیری کرده و در نتیجه سبب افزایش تحریک و بهبود مورفولوژی اسپرم می شود . این وضعیت به نظر میرسد به روش غیر مستقیم تری مثل صدمه زدن به اسپرم یا تخمک نیز بر بارداری تاثیر میگذارد. علاوه بر این نیز زنانی که در گذشته باردار شده بودند اما حالا قادر به باردار شدن نیستند و همینطور زنانی که سقط مکرر دارند، نیز نابارور تلقی می شوند.

تحقیقات نشان می دهد تغذیه پنح سال اول زندگی نیز بر توانایی باروری افراد تاثیر گذار خواهد بود. مطالعهای که در سال ۲۰۱۲ میلادی انجام شده بود نشان داد که ماساژدرمانی با روغن رقیقشده اسطوخودوس میتواند انقباضهای دوران پریود را کمتر کند. IVF در چه شرایطی انجام می شود؟ برای بچهدار شدن بعداز ابتلا به این بیماری دو روش وجود دارد که ازجمله آنها میتوان به درمان تلقیح یا IUI و درمان لقاح آزمایشگاهی یا IVF اشاره کرد. بیمه نازایی آسماری به طور کلی شامل پوشش هزینههای درمان نازایی و ناباروری به همراه اعمال جراحی مرتبط مانند GIFT، ZIFT، IUI میکرواینجکشن و IVF میشود. آزیترومایسین برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونتهای ویروسی موثر نیست و استفاده از آن در صورت عدم نیاز، خطر ابتلا به عفونت مقاوم در برابر آنتی بیوتیک را افزایش میدهد. زمانی که پزشک متوجه وجود این اختلال میشود، ابتدا احتمال میدهد که خانم باردار میشود، اما به دلایل مختلف جنین سقط خواهد شد. این اختلاف قیمت، سیکل نهایی هزینه درمان را نزدیک به 10 درصد کاهش میدهد. 4 کمک هزینه ناباروری تامین اجتماعی چیست؟ سیاه دانه و تقویت تخمک در مواقعی که خانمی دچار کمبود آهن باشد، میتواند به از بین بردن این مشکل کمک کرده و به تخمک گذاری و تقویت آن کمک کند.

دسته دیگری از سبزیها که اصطلاحاً به آنها «اندول» (Endole) گفته میشود میتوانند اثرات منفی استروژن را تقویت کنند و باعث تشدید علائم شوند. شاید خوردن این معجون کمی عجیب به نظر برسد اما زرده تخم مرغ میتوانند مانند یک قرص تقویت تخمدان عمل کند. البته باید اشاره کرد که تغذیه فرد با توجه به شرایط بدنی باید زیر نظر متخصص تنظیم شود. هنگام استفاده از طب سنتی برای نازایی به این موارد باید توجه کرد. شاید این اتفاق بهقدری سریع بیوفتد که اصلا خانم متوجه نشود. اگر بالای 35 سال سن دارید بیشتر پزشکان توصیه می کنند حداقل یک سال پیش از این که درمانی را بخواهید پیش بگیرید، برای بارداری تلاش کنید. البته پزشکان به محض تشخیص این مشکل، سقط جنین را به زوجین پیشنهاد می کنند. این روش میتواند بسیاری از اختلالات هورمونی مربوط به غدد و لوله های فالوپ را درمان کند. بر اساس علت نازایی، بهترین روش درمانی انتخاب می شود. عدم تخمک گذاری یک خانم می تواند منجر به ناباروری شود. اندومتریوز بر لایه داخلی پوشاننده رحم تاثیر میگذارد و کاشت تخمک در دیواره رحم را با مشکل مواجه میکند.

یکیدیگر از راهها هم آزمایش برای بررسی اختلال لخته شدن خون یا اختلال ایمنی است که مانع از تشکیل جنین در رحم میشود. اگر بالای 40 سال سن دارید ممکن است از شما خواسته شود فورا آزمایش بدهید یا درمان را شروع کنید. پزشک میتواند به شما کمک کند بفهمید چه زمانی بیشترین قابلیت باروری را دارید. اگر همسر شما مشکلات بارداری مشخصی دارد یا اگر سابقه قاعدگی های دردناک یا نامنظم دارید، بیماری التهابی لگن دارید، سقط جنین مکرر داشته اید، آندومتریوز دارید یا قبلا درمان سرطان رحم انجام داده اید، ممکن است پزشک بخواهد آزمایش یا درمان را شروع کنید. همچنین از این داروها برای زنانی که میخواهند تخمک گذاری بهتری داشته باشند ممکن است استفاده شود. باید تخمک گذاری داشته باشید - برای باردار شدن باید تخمدان هایتان تخمک تولید و آزاد کند. یکی از دو تخمدان یک تخمک بالغ و دکتر زنان و زایمان تهران سالم تولید کند. باید لوله های فالوپ تان باز و وضعیت رحمتان نرمال باشد - تخمک و اسپرم در لوله های فالوپ به هم میرسند و نطفه نیاز به یک رحم سالم دارد تا در آن رشد کند.

در اندومتریوز بافتهایی که در حالت طبیعی باید در داخل رحم رشد کنند، در جاهای دیگر رشد میکنند. راه دیگری وجود دارد که معمولا پزشکها از آن استفاده میکنند. درمان نازایی بستگی به علت، سن و مدت زمانی که ناباروری داشته اید دارد. حال این پرسش مطرح است که چه زمانی می توانیم بدانیم شخصی در باروری ناتوان است. بخش اصلی این است که خط تولید ما براساس خواسته آنها میتواند شکل گیرد، تغییر کند و بهبود یابد. برای واکاوی علل و شرایط تاثیر گذار در فرزند آوری یا در نقطه مقابل آن ناباروری و نازایی، در یکی از روزهای گرم خردادماه در بخش نازایی بیمارستان دکتر شریعتی با «دکتر اشرف آلیاسین استاد بیماریهای زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و فلوشیپ ناباروری» به گفتوگو نشستیم.آنچه از نظر گرامیتان میگذرد، مشروح این گفتوگوست. تقریبا بین هر 4 نفر که مشکل باروری داشته باشند، یکی از آنها دارای نازایی بدون علت است.





:: بازدید از این مطلب : 14656
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
ن : ادمین خبر کده
ت : چهار شنبه 25 مرداد 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');